Skip to main content

Bestuur en beleid

Algemeen beleid

Onze missie luidt: De rijke historie van de stad Sloten in kaart brengen, behouden en toegankelijk maken voor toeristen, recreanten en inwoners van de gemeente De Fryske Marren. De daarvan afgeleide hoofddoelstelling voor 2020-2024 is: 10 procent meer mensen laten delen in onze collectie en onze kennis. In de komende jaren willen we daaraan werken door in te zetten op deze beleidslijnen:

  • Herinrichting van de vaste presentatie omdat de huidige sterk verouderd is (grotendeels voltooid, afronding in 2024)
  • Professionaliseren op collectiebeheer, educatie, online marketing
  • Verduurzamen bedrijfsvoering en winkel

Deze hoofdlijnen zijn uitgewerkt in het beleidsplan voor de periode 2020-2024 (zie verderop).

Bestuursvacature 'gebouw'

Weet u alles van oude gebouwen? Dan zouden we erg blij zijn met u in het bestuur. 

De gemeente (eigenaar van het oude stadhuis) heeft in de winter van 2022-2023 het gebouw flink onder handen genomen, dus grote problemen zijn er niet. Maar het blijft een oud gebouw dat zorg nodig heeft.

Wat houdt het in?

U hoeft niet zelf met de gereedschapskist aan de slag.

Taken zijn in het kort:

  • Signaleren van gebreken of problemen
  • Contact hierover onderhouden met gemeente
  • Praktische zaken als afsluiting waterleiding bij vorst of het doorgeven van meterstanden. 

Contact en meer info

Als het u wat lijkt kunt u contact opnemen met secretaris Iris van Staveren (06 2855 6147) of haar een mail sturen.

Het voormalige stadhuis van Sloten, nu museum en vvv

Bestuurssamenstelling

Voorzitter Ackelyn Stapensea
Penningmeester Bouke van der Zee
Secretaris, personeel en organisatie Iris van Staveren
Collectie & tentoonstellingen Netty Letterie-Kuurstra 
Gebouw en onderhoud Vacature 

Beloningsbeleid

Bestuursleden ontvangen voor hun werk geen vergoeding, anders dan die voor gemaakte onkosten. De arbeidsvoorwaarden voor het personeel volgen die van gemeentelijke instellingen. Met ingehuurde krachten wordt een contract afgesloten.

Beleidsstukken

Vigerend beleidsplan 2020-2024
Vigerend collectieplan
Privacybeleid en AVG
Jaarsverslag 2023  (zonder jaarrekening, deze kunt u aanvragen via een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. t.a.v. de secretaris Mw. Iris van Staveren)

Officiële gegevens

Het museum heeft de ANBI-status. U kunt dit controleren in het ANBI-register.
Het fiscaal nummer is 8092.70.237
Kamer van Koophandel 0108 9497

Bankrekeningen

Museum Sloten: NL76 RABO 0305 0078 15
Vrienden van Museum Sloten: NL85 RABO 0305 0321 94

 

Iris neemt het stokje over van Dieuwke Iris neemt het stokje over van Dieuwke

Iris van Staveren, die als secretaris met ingang van 1 januari 2024 het stokje heeft overgenomen van Dieuwke de Jong

Contact

Heerenwal 48
8556 XW Sloten
+31 514 531541

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Museum Sloten is ook te vinden op 
Museuminfo

Openingstijden 2024

Van 30 maart tm 31 oktober op
  dinsdag t/m vrijdag 11 – 17 uur
  zaterdag en zondag 13 – 17 uur

Afwijkende openingstijden 
Maart, april en oktober:
   dinsdag t/m vrijdag tot 16 uur 
Juli en augustus extra open:
   maandag 13 - 17 uur 

Gesloten op feestdagen
1e en 2e paasdag (31 maart en 1 april)
Koningsdag (27 april)
Hemelvaartsdag (9 mei)
1e en 2e pinksterdag (19 en 20 mei)

Gesloten wegens afhuur op
28 juni tot 16 uur
6 september hele dag

Toegangsprijzen

Volwassenen € 5,-
Kinderen van 6 t/m 12 jaar € 3,50
Kinderen jonger dan 6 jaar gratis
Museumkaart gratis

Groepen
Korting en arrangement op maat. Neem vooral even contact op voor overleg.

© Museum Sloten, Margriet Agricola | Webdesign | Sitemap